woensdag 5 november 2014

inspiratieboek

Na een aantal tekening over gemaakt te hebben van het proto-type ben ik nu bezig met mijn volgende project. Het inspiratieboek. Weer helemaal wat nieuws. Het klinkt eigenlijk gelijk duidelijk. Ik moet een boek maken over mijn eigen inspiratie.

Het is heel wat anders dan wat ik hiervoor heb gedaan. Ik plaats van ruimtelijk werken op een paspop werk ik nu vooral met tijdschriften en de computer. Ja, de computer wel. Maar geen internet. Dat ik nu lekker op m'n bed lig op mijn kamer in Amsterdam en op internet zogenaamd aan het 'surfen' ben en ook wat plaatjes zoek voor mijn inspiratieboek is een uitzondering. Ik mag namelijk maar een klein gedeelte van de plaatjes van internet halen, een heeeeel klein gedeelte. Maar om even vooraan te beginnen...

Ik ga dus een inspiratieboek maken. Ik begin met het maken van mijn werkboek. In het werkboek moet ik eigenlijk zoveel mogelijk verzamelen. Ik moet beelden en teksten verzamelen van alle soorten en maten hebben. Hiervoor moest ik tijdschriften kopen. En niet zomaar tijdschriften. ze hebben het over de tijdschriften voor professionals. vakmensen.. We moeten ook ons inspiratieboek maken als een mode professional. Als je met google zoekt, heb je eigenlijk gelijk een filter. je ziet wat andere mensen op internet zetten met hun mening erbij, en je gaat gelijk gericht zoeken. dit is niet de bedoeling.. We moeten blanco het project ingaan en onze grenzen verleggen. Als we tijdschriften kopen zit er geen filter op als het ware en worden er verschillende onderwerpen aangesneden, zo zijn er nieuwe dingen die je tegen komt.

ondertussen heb ik dus verschillende tijdschriften gekocht en heb ik verschillende teksten gekozen. ook mijn eigen gedichten behandel ik. uiteindelijk ga ik een selectie maken uit mijn werkboek. Het word maar een kleine selectie. want we moeten blijkbaar leren kiezen...

het inspiratieboek moet je zien als een eenmalige uitgave van je eigen boek. omdat er maar een komt, mag je het zo gek mogelijk maken. een boek van glas of hout of iets anders. Ook de opmaak moet speciaal zijn. Zo mag je dus uiteindelijk een heel eigen boek in elkaar zetten helemaal naar je eigen smaakt en interesses. Het is een heel ander project maar ik ben heel nieuwsgierig wat ik uiteindelijk ga maken. Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten